پرش به محتوا

روش های مختلفی برای قرار دادن اطلاعات و طرح ها روی یک بسته بندی وجود دارد. این روش ها شامل لیبل زدن درون قالب، چاپ یا برچسب است. در ادامه بیشتر در مورد دستگاه تزریق پلاستیک IML لیبل زن درون قالب صحبت خواهیم کرد.

دستگاه تزریق پلاستیک IML

لیبل درون قالب (IML) چیست؟

دستگاه تزریق لیبل زن درون قالب (IML) قابلیت تولید محصول با یک لایه پلی پروپیلن با طرح شما روی آن را داراست. لیبل  پلی پروپیلن (pp) روی سطح صاف تولید می شود. این امکان طراحی به روز و مدرن را فراهم می کند. سپس این لیبل یا برچسب در طول تولید یک محصول pp یکپارچه می شود. نتیجه نهایی یک سطل یا درب است که یک محصول جذاب و محکم را تشکیل می دهد.

فرآیند تولید با دستگاه تزریق پلاستیک IML

در طول لیبل زدن درون قالب، قبل از اینکه در طول فرآیند تولید محصول را تشکیل دهد، لیبل در قالب قرار می گیرد. پلاستیک مذاب با IML ترکیب می شود. همانطور که سطل یا درب همراه با IML ذوب می شوند، یک محصول کلی جدا نشدنی را تشکیل می دهند.

دستگاه تزریق ای ام ال

مزایای دستگاه تزریق پلاستیک IML

  • مزایای لیبل گذاری درون قالب عبارتند از:
  • یک طرح برای کل بسته بندی
  • طراحی با وضوح بالا در رنگ های مختلف
  • قابل استفاده برای مواد غذایی (از جمله منجمد)
  • مقاومت در برابر خراش و پاره نشدن
  • قابل بازیافت (محصول و IML هر دو از pp ساخته شده اند)

 

با یک دستگاه تزریق پلاستیک IML هیچ محدودیت فنی برای طراحی وجود ندارد و طیف گسترده ای از راه حل های طراحی را می توان تحقق بخشید. به عنوان مثال، واترمارک های دیجیتال، تراشه های RIFD، اجزای نور پس زمینه و … را می توان در IML اضافه کرد.

 

چگونه IML را اعمال کنیم؟

لیبل زدن درون قالب (IML) بسیار متفاوت از سایر تکنیک های لیبل زدن است. لیبل های درون قالب (لیبل های IML) با سیستم های ربات IML قبل از بسته شدن قالب ها در قالب قرار می گیرند. پس از بسته شدن قالب ها، پلی پروپیلن مذاب به داخل قالب تزریق می شود. برچسب IML ذوب می شود و به دیواره خارجی محصول پلاستیکی تولید شده می چسبد. در نتیجه این فرآیند محصول نهایی تولید شده با کیفیت چاپ بالا به دست می آید.

تزریق iml

چه نوع لیبلی در دستگاه تزریق پلاستیک IML استفاده می شود؟

لیبل مورد استفاده در فناوری IML (لیبل گذاری در قالب) معمولاً از مواد اولیه PP (پلی پروپیلن) ساخته می شود و با چاپ افست رنگ می شود.

از آنجایی که پلی پروپیلن ماده اولیه ای است که می تواند در برابر دمای بالا مقاومت کند، می تواند در قالب تزریق داغ دست نخورده باقی بماند. می توانید اطلاعات دقیق تری در مورد پلی پروپیلن در مقاله ما با عنوان “انواع محصولات پلی پروپیلن” بیابید.

 

مزایای استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک IML چیست؟

مواد اولیه لیبل درون قالب (IML Labels) و محصولات پلاستیکی تولید شده یکسان است. این امر بازیافت محصول را آسان می کند. این یک روش سازگار با محیط زیست است.

لیبل های IML مقاومت سایشی و حرارتی محصول پلاستیکی را افزایش می دهند.

لیبل های IML ویژگی ضد آب بودن محصول پلاستیکی موجود در آن را بهبود می بخشد.

از آنجایی که لیبلینگ IML یک روش برچسب گذاری است که همزمان با تزریق پلاستیک انجام می شود، در زمان و هزینه صرفه جویی می شود.

لیبل های IML تولید شده از پلی پروپیلن ظاهری براق دارند و چشم نواز هستند و بر فروش محصولات تاثیر مثبت می گذارد.

لیبل گذاری IML به لطف سیستم های ربات IML، برچسب های بهداشتی را بدون لمس انسان ارائه می دهد.

ظروف ای ام ال iml

روش IML با سرعت بالا: شارژ مستقیم IML

دستگاه تزریق پلاستیک IML با فناوری جدید قرار دادن لیبل در قالب تزریق به نام Direct IML Charging. این روش این مزیت را دارد که ولتاژ بالای غیر ایزوله در داخل قالب وجود ندارد و می‌توانیم از ولتاژ بسیار پایین‌تری برای چسبندگی (چسباندن برچسب) لیبل به قالب استفاده کنیم.

نتیجه گیری

محصولات بسته بندی تولید شده با دستگاه تزریق پلاستیک IML طیف گسترده ای از امکانات طراحی محصول را ارائه می دهند. حداکثر مناطق تبلیغات بصری و اطلاعات دارای تنوع بخشی با گزینه های حجم بسیار متفاوت است. اگر به دنبال راه حل های بسته بندی طراحی ویژه چاپ IML برای کسب و کار خود هستید، می توانید از طریق واتس اپ  و یا از طریق آدرس ایمیل MS.PARS@YAHOO.COM با ما در ارتباط باشید..

 

مراحل کار و خرید دستگاه تزریق پلاستیک IML

اگر می خواهید یک دستگاه تزریق پلاستیک IML خریداری کنید، ما دستگاه های تزریق پلاستیک و پلاستیک بادی IML یده آلی برای شما در نظر داریم.

انتخاب رنگ، لیبل ، چاپ یا IML به عوامل مختلفی بستگی دارد. ما خوشحال خواهیم شد که در مورد انواع ماشین آلات تزریق پلاستیک و تزریقی بادی به شما مشاوره دهیم.

 

 

2 دیدگاه دربارهٔ «دستگاه تزریق پلاستیک IML»

  1. احترما ماشین مخصوص تولید قطعات پزشکی دارویی نیاز داریم از قبیل سرنگ نوع ماشین و کاتالوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *